Miért jó az aerial jóga? Eszter írása

 

Mindannyian azért küzdünk, hogy kitörjünk a szokásaink és félelmeink korlátai közül. Az Aerial jóga megnyitja a határainkat.

Miért korlátozzuk a jógagyakorlásunkat a talajon végezhető gyakorlatokra?

 

Íme néhány indok, amiért érdemes elemelkednünk a talajról:

1.Újabb lendületet ad a gyakorlásunkhoz:

Minden gyakorlási folyamatban eljön az idő, amikor szükségünk van újabb lendületre. Ha rendszeresen gyakorlunk, könnyen előfordulhat velünk, hogy már megszokásból mozdulunk, vagy csak a kedvenc pózainkat gyakoroljuk a megszokott tanárnál, a megszokott stílusban újra és újra. Eljöhet az idő, amikor új inspiráció tud újabb lendületet adni a gyakorlásunkhoz.

Azzal, hogy elszakadunk a talajtól, segíthet abban, hogy egy már évek óra gyakorolt ászanát, pozíciót egészen más oldaláról ismerjünk meg, ráérezzünk a pontos irányokra, a szükséges és elégséges erőkifejtés mértékére az adott pózban. Az aerial yoga segít abban, hogy újra felfedezzük a medence környéki izmok szerepét az egész test stabilizálásában. Megtapasztalhatjuk, hogyan reagál a test ismeretlen pozíciókban.

Ez az új dimenzió segít abban, hogy még többet megtudjunk önmagunkról, hogy megtapasztaljuk a középpontunkat.


2. Fejleszti a propriocepciót és az egyensúlyt

Az egyensúlyérzetünk felelős azért, hogy stabilan tudjunk maradni egy helyzetben, a propriocepció pedig az a képességünk, ami lehetővé teszi a mozdulataink, a mozgásunk kivitelezésének tudatosítását és tudatos irányítását. A propriocepció által vagyunk képesek elhelyezni a testünket a talajhoz, vagy egy tárgyhoz képest a térben. Mind az egyensúly, mind a propriocepció gyakorlással fejleszthető.

Az aerial jóga egy selyem hintát (hammockot) használ a test súlyának megtámasztására. A hammock egy, vagy két ponton van rögzítve a mennyezetre, mozgása folyamatosan arra készteti a testet, hogy apró korrekciókat végezzen a testtartás fenntartása érdekében. A legtöbb tradicionális póz megtartása a levegőben végezve még nagyobb tudatosságot igényel, az aerial jóga gyakorolók arról számolnak be, hogy mióta a levegőben is gyakorolnak, könnyedebben tudnak mozogni a térben, javult a mozgáskoordinációjuk és a teherbírásuk.


3. Természetes mozdulatokat használ

Az aerial jóga gyakorlása igénybe veszi az egész testet, pontos figyelmet és fókuszálást igényel. Az emberi test az evolúció során természeti környezetben fejlődött: ismeretlen terepeken mozgott, futott, kúszott, fára és sziklákra mászott. Az aerial jóga a tradicionális jóga gyakorlatokat kombinálja ezekkel a természetes mozdulatokkal.

Nagyon sok pózban kapaszkodó és mászó mozdulatokat használunk, ami az egész testet igénybe veszi. Ezek a képességek fejlesztik a teherbírást, a tudatosságot és a kontrollt, amelyek mind hasznunkra válnak a haladóbb tradicionális gyakorlásunkban, például a fordított testhelyzetekben, de olyan alap ászanákban is segítségünkre vannak, mint a lefele néző kulya, vagy a deszkapóz.


4. A felfüggesztett helyzet segíti a relaxációt

A jóga fő célja, hogy segíti az elme elcsendesítését. A paraszimpatikus idegrendszeri tónus erősödésével a test ellazul. Az aerial jóga gyakorlatai során lágy ringatással stimuláljuk a paraszimpatikus idegrendszert. A ringatással ellazulunk, mert azokra az érzetekre emlékeztet minket ez a helyzet, amiket az anyaméhben éreztünk. A relaxációnak számos pozitív hatása van, például csökkentik a cortisol (stressz hormon) szintjét, csökkentik a vérnyomást és erősítik az immunrendszert.

Ezek a mozdulatok továbbá segítik a két agyfélteke közti együttműködést, új idegrendszeri kapcsolatok kialakítására késztetik az idegrendszert.


5. Az aerial jóga valójában nagyon jó móka

Vannak még emlékeid arról, ahogy gyerekkorodban fejjel lefele lógtál a korlátról, vagy hintáztál? Ez még annál is jobb! Megtapasztalhatod, hogy tudsz repülni! Újraélheted az önfeledt gyerekkort, újra igazán szabadnak érezheted magad!

Azzal, hogy új dolgokat próbálsz ki, számodra ismeretlen területeket fedezel fel, új oldalról ismerheted meg önmagadat és a képességeidet is. Egy újfajta mozgásforma elsajátítása segíti megerősíteni benned a fejlődés, a növekedés, a bátorság érzeteit mind fizikai, mind mentális szinten. A rácsodálkozás képessége a kulcs a fiatalság megőrzéséhez. A gyakorlásodat csak segítheti egy kis nevetés, egy kis kíváncsiság, az öröm és új helyzetek megtapasztalása. Ha új dolgokat próbálsz ki, növeli az önbizalmadat, ezzel növelve a hitedet a saját képességeidben. Ezek a pozitív gondolatok hozzájárulnak ahhoz, hogy a hétköznapjaid is egészségesebbé, boldogabbá váljanak.

 

 

A fenti összefoglaló a yogaanonimus.com-on megjelent, 5 Reasons to Give Aerial Yoga a Go című cikke alapján készült.


 

További információt Eszter óráiról itt találsz:

http://www.yogatree.hu/hirek/programok/190-aerial-antigravitacios-joga-eszterrel

 

Itt pedig a közelgő oktatóképzésünkről olvashatsz:

http://www.yogatree.hu/programok/331-unnata-aerial-jogaoktatokepzes

 

 

 

 

Hírlevél feliratkozás

Kapcsolat

Yogatree Studio

1073 Bp. Erzsébet krt 51. mfsz. 1.
+36 70 520 8067
info (@) yogatree.hu

Adatvédelmi szabályzat

 

Yogatree Studio

Instagram Instagram

Facebook